نشست خبری محمدصادق باطنی مدیر شبکه امید با اصحاب رسانه
تعداد بازدید: 5

محمدصادق باطنی مدیر شبکه امید در ابتدای این نشست عنوان کرد: امیدوارم شبکه امید به پیشران پمپاژهای امید در کشور بدل شود، نوجوان‌ها اگر امیدوار شوند و اگر به عناصر فعال اجتماعی تبدیل شوند خواهر و برادر و پدر و مادر خود را هم امیدوار می‌کنند.
وی ادامه داد: بنا داریم در برخی عرصه‌هایی که در زمینه نوجوان دچار انسداد است به همت نوجوانان این عرصه‌ها را آزاد و فعال کنیم. ما در شناخت زبان نسل جدید دچار خلاء بودیم، نه فقط در صداوسیما بلکه در همه ساحت‌های فرهنگی اینگونه بوده است. حوزه علمیه، خود سازمان صداوسیما و به ویژه آموزش و پرورش که متولی حوزه نوجوان است کمتر آرایش جدی در حوزه نوجوان داشته‌اند و ما می‌خواهیم با نسل جدید یک نهضت راه بیندازیم. ما نسلی داریم که آماده و مهیای گام‌های بزرگ است و باید از این فرصت بهره گرفت.


مردم تشنه صحبت با ما هستند
در ادامه سیداحمد مصطفوی مدیر گروه تولید شبکه امید در سخنانی تصریح کرد: مردم تشنه هستند با ما صحبت کنند. مادری بود که فرزندان ۱۳ ساله و ۱۵ ساله داشت و به شدت درباره خوراک رسانه‌ای فرزندانش دغدغه داشت. این مادر خانه دار به شدت نظرات خوبی هم داشت و مثلاً پیشنهاد داشت برنامه آموزشی ورزشی داشته باشیم و یا درخواست سریال داشت چون در شبکه‌های خارجی رسانه‌ای برای این سنین مجموعه‌های مختلفی ساخته می‌شود.
وی اضافه کرد: اینجا نیروی متخصصی که انگیزه دارد ورود می‌کند اعم از تولیدکننده و دیگر عوامل و حتماً باید تحولی در محتوا و فرم اتفاق بیفتد و ما هم چنین تدبیری داریم.
مصطفوی تصریح کرد: الان توجهمان روی این است که نیاز نوجوان چیست و به همان توجه کنیم از جمله بحث انتخاب رشته یا کنکور و… که نیازهای اصلی نوجوان است. به طور مثال از ۲۸ خرداد برنامه‌ای برای نوجوانان کنکوری داریم که از ساعت ۲۰ روی آنتن شبکه امید می‌رود.
وی با اشاره به رویکردهای جدید در شبکه افزود: قرار است فرایند مشارکت نوجوان در شبکه فعال شود و او احساس کند که می‌تواند تعامل کند.
مصطفوی همچنین به افزایش برنامه‌های تولیدی اشاره و بیان کرد: تا الان ۲۰ درصد از برنامه‌های شبکه تولیدی بوده و باقی تامینی بوده است اما قرار است از این پس حدود ۶۰ درصد از برنامه‌ها تولیدی شود.


تلاش داریم علاوه‌ بر نوجوان‌محوری، نوجوان‌ پسند هم باشیم
در ادامه علیرضا کجوری مدیر تامین شبکه اظهار کرد: ما سعی کردیم برنامه‌ها علاوه بر اینکه نوجوان محور باشد نوجوان پسند هم باشد. قرار است هر یک از برنامه‌ها که حتماً تامینی هم هست یک افزوده محتوایی داشته باشد و صرفاً سرگرم کننده نباشد.
کجوری یادآور شد: «سینما هویت» از جمله این برنامه‌هاست که از ۱۱ تیر روی آنتن می‌رود و در آن جشنواره فیلم‌های تابستانی را خواهیم داشت و یک چینش دوباره در آثار سینمایی آن داریم. در این برنامه هم معرفی و هم نقدها و تحلیل‌هایی را برای نوجوانان پخش می‌کنیم.
وی درباره پخش فیلم‌های خارجی گفت: فرهنگ و آثاری که در برخی کشورها وجود داشته محدودیت‌هایی برای ما ایجاد کرده ولی اینگونه نبوده که فیلم‌های خارجی پخش نکنیم.


پخش «امید»، کوچک‌ترین و چابک‌ترین است
ذوالفقاری مدیر پخش شبکه امید نیز در سخنانی عنوان کرد: پخش امید به عنوان چابک‌ترین و کوچک‌ترین پخش سازمان شناخته شده است و حتی از طرف مجموعه فنی و سیما از این تلاش تجلیل شد.
وی اضافه کرد: در عین حال نگاه بالادستی‌ها به این پخش خیلی جدی نبوده است به طور مثال از برخی مسایل و یا کیفیت تصویر می‌توان فهمید با چه مشکلاتی رو به رو بوده‌ایم که خدا را شکر قول‌هایی درباره اچ دی شدن آنتن و تجهیز ساختار داده شده است.


محمد شهبازی سلطانی از دیگر مدیران شبکه نیز درباره ساختارهای به کار گرفته شده در شبکه در آینده نزدیک یادآور شد: قصد داریم فرم‌های جدید برنامه سازی از گیم شوها و مسابقه‌های تلویزیونی جذاب تا تاک شوها و حتی استفاده از فضای استریم را به کار گیریم.
وی اضافه کرد: شبکه امید تولیدات مستقلی در حوزه فیلم و سریال و انیمیشن خواهد داشت که در ژانرهای مختلف و متنوع خواهد بود. از جمله مسیرهایی که می‌تواند اهداف را برآورده کند بانک ایده است که از همه مخاطبان می‌توانیم ایده‌هایشان را دریافت کنیم.


مخاطب نوجوان فقط مصرف‌کننده نیست
محمدحسن لطفعلی زاده مدیر باشگاه امید نیز در ادامه یادآور شد: مخاطب نوجوان برخلاف کودک که فقط مصرف‌کننده است مخاطب فعال است که هم می‌بیند و هم نظر دارد می‌خواهد ساختارشکنی کند و اتفاقات نوینی را خلق کند. باشگاه امید قرار است اولین تشکل نوجوانانه کشور باشد و از ظرفیت‌های مغفول استفاده کنیم تا اتفاقی در کشور رقم بخورد.
وی اضافه کرد: اصلی‌ترین کار باشگاه این است که این ظرفیت‌ها را به کار گیرد آن‌ها را فعال کرده و به دیگر ظرفیت‌ها وصل کند. اینها خودشان در نهایت به تولیدکنندگان اصلی رسانه تبدیل می‌شوند.
در ادامه باطنی در پاسخ به سوالی درباره لزوم یک برنامه گفتگومحور برای نوجوانان توضیح داد: «ساعت صفر» را با حضور خود نوجوانان داریم و مسایل آن‌ها را بی‌واسطه‌تر به بحث می‌گذاریم. ظرفیتی را هم با نام «اتاق آبی» برای مشاوره آنها تدارک دیده‌ایم. این یکی از نیازهای اصلی بچه‌هاست نیاز به مشاوره در حوزه‌های مختلف تحصیلی، خانوادگی و… که حتی محدود به آنتن هم نباشد و در پلتفرم‌ها هم دنبال شود.
وی در پاسخ به سوال دیگری درباره ساخت سریال‌های ماندگار همچون «قصه‌های مجید» گفت: سریال قصه‌های مجید بخشی از خاطره خیلی از دهه ۶۰ و ۵۰ است اما اگر همین سریال را امروز از تلویزیون پخش کنیم نوجوانان پای آن نخواهد نشست اما ما دو حوزه سریال و انیمیشن را به صورت جدی دنبال می‌کنیم.
وی همچنین از یک پروژه دیگر خبر داد: یک سیت کام در دست نگارش داریم، طرح مفصل تری هم با نام «خانواده رو به راه» داریم که بسیار متفاوت خواهد بود. این سریال داستان خانواده‌ای در سال ۱۴۰۰ است که رییس جمهور سال ۱۴۴۰ کشور از این خانواده انتخاب می‌شود. برای اولین بار در تلویزیون یک سریال تعاملی است و مخاطبان می‌توانند مسیر قصه را در تلوبیون تغییر دهند.


رایزنی با فارابی برای تولید فیلم سینمایی
باطنی از ساخت یک فیلم سینمایی خبر داد: با فارابی هم رایزنی داشته‌ایم تا فیلمی سینمایی را با راهبری شبکه و سرمایه گذاری بنیاد فارابی به انجام برسانیم. این فیلم درباره دختران نوجوان است و امیدواریم به جشنواره فیلم فجر هم برسد.
وی در بخش دیگر درباره پویش «شهروند خبرنگار» که قرار است در شبکه راه بیندازد گفت: ظرفیت‌ها را هم افزا می‌کنیم و قرار نیست چرخ را از ابتدا اختراع کنیم. ما موضوع می‌دهیم و فراخوان می‌دهیم و نوجوانان در این راستا با ما همکاری خواهند کرد.
مدیر شبکه امید درباره ساختارهای متنوعی که از طرف پلتفرم‌هایی مثل تلوبیون رویکردهای این شبکه را پیش خواهند برد گفت: ما می‌خواهیم هیات‌های کوچکی را که نوجوانان در اطراف کشور دارند پوشش دهیم. لیگ گل کوچیک راه می‌اندازیم و یا برنامه‌های مختلفی داریم که پیش خواهیم برد.
وی درباره غفلت از نوجوانان در این سال‌ها بیان کرد: ما نتوانسته‌ایم زبان مشترک را فراهم کنیم، نوجوان نسل جدید آنقدر پرتوان است که می‌توان از تخصص‌های مختلف آنها بهره گرفت.
باطنی در بخشی دیگر درباره ساخت نسخه‌هایی مشابه «سلام فرمانده» عنوان کرد: من یک بار گفتم «سلام فرمانده» همه ۳۸ هزار میلیارد بودجه فرهنگی کشور را به چالش کشید، این اثر مورد اقبال بسیاری قرار گرفته است و نوجوان‌هایی در نیجریه که حتی شاید زبان آن را نمی‌دانند این قطعه را خوانده‌اند.
وی اضافه کرد: با این حال قرار نیست «سلام فرمانده» های دوم و سوم ساخته شود ما مسایل متنوعی داریم اما این قطعه چند صحنه جدید را به ما نمایش داد و روی برخی نقاط را مثل چراغ قوه روشن کرد از جمله اینکه نشان داد بچه‌های ما به شدت نیاز به فضای حماسی دارند. دختران با سلام نظامی این شعر همراه شدند و به ما فهماند خلایی برای این فضا وجود دارد که ما به ازایی برایش نداریم.
مدیر شبکه امید در پایان گفت: ما نخبه‌های زیادی داریم که نتوانستیم معرفی‌شان کنیم. سلام فرمانده به خوبی روی این حوزه نشست. دوره ما دوره دوم خرداد بود و برخی اطرافیان می‌گفتند خیلی شعائر انقلاب را فریاد نزنید اما بچه‌های ما امروز به استادیوم آزادی می‌روند و آرمان‌های خود را در حوزه انقلاب را فریاد می‌زنند.

دسته بندی ها :

آیا مایل به نظردهی می باشید؟

مانده : (1000) حرف