تعداد بازدید: 0
تاریخ خبر: سه شنبه 2 آبان 1396

نهنگ آبی بازی است یا چالش؟

این روزها بازی‌های رایانه‌ای بازار داغی دارد و در هر خانه‌ای که بچه‌ای در آن باشد طبیعتاً بیشتر وجود دارد، خصوصاً اینکه حالا دسترسی به بازی رایانه‌ای نسبت به گذشته آسان شده و آن‌قدر ترویج پیداکرده که اگر کسی بگوید که هیچ بازی در پلتفرم‌های مختلف از موبایل گرفته تا غیره را بازی نکرده تعجب می‌کنیم اما بحث بر این نیست که اصولاً این نوع از بازی‌ها مخرب هستند یا نه؟

اگر یاد بگیریم برای استفاده از هر چیزی ابتدا نسبت به آن سواد و علمی به دست آوریم آن‌وقت وقتی با یک پدیده ناشناخته و غیرمعمول و جدید روبه‌رو می‌شویم به‌سرعت به سراغش نمی‌رویم و کمی جانب احتیاط را به خرج می‌دهیم، بازی‌های رایانه‌ای حوزۀ وسیعی دارد که نمی‌توان به هر چیزی که در فضای مجازی تحت عنوان بازی منتشر می‌شود بازی گفت!

برسیم به یک بازی یا بهتر بگویم یک چالش رایانه‌ای که در سطح جهان معروف شده است. معروفیتی که نه‌چندان مقبول و بلکه به خاطر حواشی‌ای که برای بازیکنان ازجمله ضربه زدن افراد به خود و سرانجام ناگواری که برای بازیکن دارد معروف شده است، منظور من نهنگ آبی است، بله...

ازاینجا به بعد توصیه می‌کنم حتماً برنامۀ جذاب و علمی رسانش و از طریق لینک زیر تماشا کنید، در این قسمت از برنامه با حضور کارشناس برنامه آقای مرتضی جمشیدی مدرس و پژوهشگر بازی‌های دیجیتال به بازی نهنگ آبی از زاویۀ سواد رسانه‌ای نگاه می‌کنیم.

http://omidtv.ir/portal/ProgramSection/2613

دسته بندی :

آیا مایل به نظردهی می باشید؟

مانده : (1000) حرف