تعداد بازدید: 75
تاریخ خبر: شنبه 23 مرداد 1400

شبکه امید سیما با تولید و پخش برنامه‌های جدید و متنوع در ایام محرم یاد و نام شهیدان کربلا را گرامی می‌دارد

به گزارش روابط عمومی شبکه امید هم زمان با آغاز ماه محرم و برپایی عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) این شبکه ویژه برنامه‌های مختلفی برای پخش تدارک دیده است.

برنامه «مثل قاسم» کاری از گروه تولید شبکه امید است که در ایام محرم پخش می شود. این ویژه برنامه در دهه محرم با هدف تبیین سیره و سبک زندگی امام حسین علیه السلام و واقعه کربلا برای مخاطبان نوجوان هر شب ساعت 20:00 به روی آنتن خواهد رفت. احکام، پرده خوانی، شعرخوانی و مداحی نوجوانان از جمله بخش های این برنامه است.
برنامه زنده «یا کاشف الکرب» پنج شنبه ها ساعت 22:30 از کربلای معلی با اجرای سیدکاظم احمدزاده با فراهم نمودن زیارت از دور برای بینندگان و مخاطبان شبکه امید روی آنتن می رود.

های مختلف کشور روی آنتن می رود. این برنامه از استودیو برنامه در چندین قاب، پخش آیتم های ویژه محرم، پلاتوی مجری و ... پخش می شود.
گزارش های سطح شهر و شهروند خبرنگاران شهرستان ها درباره محرم و حال و هوای نوجوانان در این ایام نیز در برنامه «دوربین امید» پوشش داده می شود.
برنامه معارفی «به توان خدا» با محوریت پاسخگویی به مسائل، پرسش ها و شبهات دینی نوجوانان ، که در دهه اول محرم به موضوعات مرتبط با این ایام و شبهات ذهنی نوجوانان در مورد سیره امام حسین (ع) ،نحوه عزاداری، درس ها و عبرت های واقعه عاشورا، الگوگیری از شخصیت های برجسته واقعه کربلا و.... خواهد پرداخت.
سریال «تکیه بچه های محله ما» در این ایام پخش می شود. این سریال داستان عده ای نوجوان است که در ایام محرم حسینه ایی را بر ای عزای حسینی برقرار می‌کنند و با هم قرارهای جالبی می‌گذارند که مثلاً در ماه محرم دروغ نگویند. این مجموعه سعی می‌کند تا جوانان را با اصول و مفاهیم عاشورایی آشنا کند.
مجموعه انیمیشن «نفس المهموم» و «مردی که خودش را کشت» نیز در این ایام پخش می شود.
«نفس المهموم» بر اساس مقتل معروفی با همین نام نوشتۀ شیخ عباس قمی بوده که به زبان عربی است و روایتگر ماجراهای قبل و بعد کربلا، عهدشکنی معاویه و  به تخت نشستن یزید و شهادت امام حسین علیه اسلام است.
«مردی که خودش را کشت» روایت زندگی عمرسعد، عمرسعد شخصیت اصلی این انیمیشن است. او در تخیلاتش به کاخ ری می‌رسد. در فیلم فلش‌بک‌هایی به واقعه عاشورا وجود دارد و عمر سعد از کاخ ری به کربلا می‌رود.
سخنرانی مذهبی حجج الاسلام پناهیان، علی اکبری، آقا تهرانی و جاودان و آقایان رجبی و سنگری درباره قیام عاشورا و نهضت حسینی در برنامه «حسین سیدالشهدا» روی آنتن می رود.
گفتگو با نوجوانان پیرامون ابعاد مختلف واقعه عاشورا در آیتم «مثل قاسم»، نمایش گروه مردان نقره ای با محوریت وقایع روز عاشورا ویژه پخش در روز تاسوعا و عاشورای حسینی در «عاشوراییان»، پخش فیلم های سینمایی مرتبط با ایام محرم و پخش مستندهای مرتبط با این ایام همچون: «ترکیب بند»، «سقاها»، «نخل شمیران»، «مثل سرو»، «داستان حضرت عباس»، «سد باقر»، «شبیه خوان»، «عصر روز دهم» و ... از دیگر برنامه هایی است که در این ایام پخش می شود.
برنامه «احلی من العسل» مخصوص روز ششم ماه محرم که روز حضرت قاسم است، همچون سال های گذشته در صبحگاه ششم محرم با پوشش مراسم احلی من العسل و ذکر رشادت های حضرت قاسم علیه السلام همراه با پلی بک های مرتبط پخش خواهد شد.
از دیگر ویژه های تولیدی این شبکه در ایام ماه محرم مداحی مداحان نوجوان است که ضمن پخش کلیپ و آرم استیشن ویژه محرم در ایام سوگواری امام حسین «ع» تقدیم مخاطبان شبکه امید می شود.
 

دسته بندی :

آیا مایل به نظردهی می باشید؟

مانده : (1000) حرف