تعداد بازدید: 10
تاریخ خبر: پنج شنبه 26 آبان 1401

ارسال بیش ا ز 5000 اثر به جشنواره فیلم دانش آموزی

هشتمین دوره جشنواره «فیلم دانش آموزی مدرسه» با هدف شناسایی استعدادهای برتر نوجوانان در عرصه هنر و رسانه با تمرکز بر رسانه های تصویری در حال برگزاری است .

به گزارشروابط عمومی شبکه امید ، جشنواره «فیلم دانش آموزی مدرسه» در بخش های هنری، علمی آموزشی و جانبی برگزار شده که پس از ثبت آثار دانش آموزان، داوری جشنواره در چند مرحله انجام شده است. آثار برگزیده در زمان اکران مردمی جشنواره به نمایش در آمده و به فیلم های کوتاه برگزیده و سایر آثار منتخب، جوایزی در اختتامیه این رویداد تعلق می گیرد.

محمدصادق باطنی مدیر شبکه امید گفت: جشنواره «فیلم دانش آموزی مدرسه» در حوزه های فیلم های داستانی، مستند، علمی، آموزشی، انیمیشن، نماهنگ، فیلم و تیزر تبلیغاتی، فیلمنامه نویسی و .. برگزار می شود و دانش آموزان در مقاطع و در رده های سنی مختلف در این جشنواره شرکت کرده اند.
مدیر شبکه امید ادامه داد: این شبکه به عنوان شبکه اختصاصی کودک و نوجوان یکی از مهمترین حامیان جشنواره «فیلم دانش آموزی مدرسه» است که در تلاش است نوجوانان را در عرصه تولید وارد کند و صحنه تولید را به آن ها بسپارد و یکی از راه های شناسایی استعدادهای نوجوانان را از دل برگزاری چنین جشنواره هایی دنبال می کند.
وی افزود: در هشتمین دوره جشنواره فیلم دانش آموزی مدرسه، 5 هزار و 207 اثر داخلی به دبیرخانه جشنواره رسیده که این تعداد از 31 استان کشور، 334 شهر و 1495 مدرسه از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.
مدیر شبکه امید خاطرنشان کرد: در جشنواره «فیلم دانش آموزی مدرسه» 27 کشور هم مشارکت داشته اند و آثارشان را به بخش بین المللی این جشنواره ارسال کرده اند که ان شالله، آثار برگزیده جشنواره؛ در آینده از قاب شبکه امید پخش خواهد شد.
باطنی تصریح کرد: سینما فلسطین، خانه جشنواره «فیلم دانش آموزی مدرسه» بود و هر روز در برنامه «نوساز» شبکه امید اخبار این رویداد فرهنگی از ساعت16:30 تا 19 پوشش داده شد.
وی همچنین خاطرنشان کرد: در اختتامییه «جشنواره فیلم دانش آموزی مدرسه» فراخوان جشنواره عکاسی اعلام می شود که جشنواره ای مستقل است و در حوزه گرافیکی، هنرهای تجسمی، عکاسی و تصویرگری برگزار خواهد شد.
جشنواره «فیلم دانش آموزی مدرسه» با همکاری وزارت آموزش و پرورش، رسانه ملی ، مرکز پرورش استعدادهای درخشان (سمپاد) و نهادهایی همچون حوزه هنری و سازمان هلال احمر برگزار شده و مراسم اختتامیه آن پنج شنبه 26 آبان در سالن همایش های سازمان صداوسیما برگزار می شود .
 

دسته بندی :

آیا مایل به نظردهی می باشید؟

مانده : (1000) حرف